Балет «Правда під маскою» «Пульчинелла» «Весна священна»

ПРЕМ’ЄРА!

Про виставу
Ігор Стравінський "Весна священна"
Легендарному балету композитора Ігоря Стравінського «Весна священна» в 2018 році виповнилося 105 років. Основою сюжету став сон Стравінського, в якому він побачив стародавній ритуал – молода дівчина в оточенні старців танцює до знемоги, щоб пробудити весну, і гине.
Від скандалу до шедевра – такий передбачувано тернистий шлях в історії світового мистецтва пройшов балет Ігоря Стравінського «Весна священна». «Композитор написав партитуру, до якої ми доростемо тільки в 1940 році», – висловився один з театральних критиків після прем’єри, яка змусила високоповажну паризьку публіку відчути глибокий культурний шок. Ці слова виявилися пророчими. Фантастичний сплав талантів трьох геніїв – Стравінського, Реріха, Ніжинського – породив абсолютно новаторський спектакль, який володіє найпотужнішою енергетикою і такою силою впливу на глядача, що її секрет не розгадано до сьогодні.
Прем’єра “Весни священної” відбулася 29 травня 1913 року. В історії балету робота Ігоря Стравінського вважається однією з найбільш впливових, але разом з тим і однією з найбільш суперечливих. Своєю дикою енергетикою «Весна священна» буквально підірвала правила класичної музики. Балет триває всього 33 хвилини і є реконструкцією язичницького ритуалу на Русі. Як такого сюжету немає, в ході святкування вибирається дівчина на роль великої смертельної жертви, щоб прибула весна. І музика, і самі танці були революційними. При цьому використовувалися складні ритмічні структури, дисонанс і дивні звуки. Хореографія балету в постановці легендарного Вацлава Ніжинського кинула виклик встановленим нормам. Рухи тіл були різкими і уривчастими, що входило в пряме протиріччя з вишуканими та елегантними формами традиційного балету. Представляв балет Сергій Дягілєв, а декорації були створені самим Миколою Реріхом.
Про те, як музика і хореографія «Весни священної» зробили революцію в класичній музиці і танці, були написані цілі книги. Однак у момент прем’єри твір було прийнято дуже погано – його просто освистали. Адже музика і танці були занадто жорсткими і «дикими», занадто приголомшливими для вишуканого смаку музичної еліти. Світ просто виявився неготовим до виходу такого твору. Прем’єра відбулася в театрі на Єлисейських Полях у Парижі, глядачі буквально влаштували бунт. Всього через кілька хвилин після початку твору деякі почали посвистувати. А були ті, хто підтримував Стравінського і його твір. Два табори буквально почали битися прямо в театрі, в той час як балет все ще тривав. Була викликана поліція, але до моменту початку другої частини вона вже втратила контроль над ситуацією. Шум від глядачів був настільки сильним, що танцівники на сцені були не в змозі чути підказки. Сам Ніжинський розташувався на краю сцени і кричав репліки, щоб його чули виконавці. Реакція на виступи була настільки сильною, що композитор змушений був тікати з театру ще до закінчення прем’єри. Хоча зараз «Весна священна» вважається шедевром музики і класикою, твір точно увійшов в історію як один з найбільш спірних в історії класичної музики.

==> квитки <==

 



 

 

КІНО

Аватар 3
16.12 • більше місяця
Людина зі сталі 2
22.07 • більше місяця
Аватар 5
18.12 • більше місяця